چند روز پس از عزل سه وزیر دولت یازدهم که تلاش شد به عنوان استعفا نمایش داده شود، روحانی سه نامزد جدید برای وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کرد.

دست رد به سینه سه وزیر پیشنهادی از سوی نمایندگان /سوابق سه وزیر

به گزارش قدس آنلاین، هرسه این افراد، در ابتدای دولت یازدهم توسط رئیس‌جمهور معرفی شده بودند اما نمایندگان مردم، با لحاظ کردن دلایل مختلف، دست رد به سینه آنها زده و از راهیابی به وزارت بازماندند.
در این بین، سلطانی‌فر، به دلیل عدم سابقه مدیریت مناصب مهمی چون وزارت از اخذ رای اعتماد نمایندگان بازماند، اما صالحی امیری، کاندیدای آن روز وزارت علوم به دلیل سوابق سوء در وزارت اطلاعات و حاشیه‌های متعدد نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بگیرد و دانش‌آشتیانی هم به دلیل حضور فعال در فتنه هشتادوهشت و همراهی و همدستی با براندازان نظام، شایسته تصدی پست وزارت تشخیص داده نشد.
اکنون و معرفی دوباره این افراد از سوی روحانی به مجلس، دهن‌کجی آشکار به مردم و لجاجت است و نشان می‌دهد که دولت، هیچ اهمیتی به منافع ملی نمی‌دهد و با پافشاری بر انتصاب افراد مشکوک و حتی مجرم و مفسد، آینده کشور را با خطرات جبران‌ناپذیری مواجه می‌کند.
برای آشنایی با سوابق و عملکرد پیشین این افراد، مرور اظهارات نمایندگان مخالف صالحی امیری و دانش‌آشتیانی که منجر به عدم اعتماد نمایندگان مجلس به آنها شد را مرور می‌کنیم و قضاوت را به مردم واگذار می‌کنیم تا خود داوری کنند معرفی دوباره چنین افرادی، از سر خیرخواهی برای مردم است یا برای لجاجت و تقسیم غنیمت بین افراد حزب و قبیله خودشان!؟

 صالحی امیری

سیدرضا صالحی امیری در ابتدای دولت یازدهم به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بود، حالا به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است!! به نظر می‌رسد اگر او به عنوان وزیر صنعت هم معرفی بشود نباید تعجب کنیم!
صالحی سوابق اجرایی مختلفی دارد که هیچ یک از آنها ربطی به وزارت ارشاد ندارد و معلوم نیست یک چهره امنیتی قرار است در آن وزارتخانه چه کند!؟ برخی سوابق او عبارت است از: رئیس ‌کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی -عضو هیئت ‌رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری - مشاور رئیس‌جمهور در دولت خاتمی- عضو شورای اجتماعی کشور-  عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت - معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام. می‌بینید که وی هیچ سمت فرهنگی و هنری نداشته است و البته پس از ناکامی از رسیدن به وزارت ورزش و جوانان، رئیس ‌کتابخانه ملی شد! (ارتباط دو پست را ملاحظه بفرمایید) شاید بتوان گفت مهم‌ترین سمت فرهنگی عمر صالحی امیری، ریاست بخش فرهنگی ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ بوده و لابد باید به پاس خدمات آن روز وی، اکنون قلب فرهنگی و هنری کشور در اختیار این چهره امنیتی قرار بگیرد!

روز رای اعتماد در سال ۹۲

در روز رای اعتماد به صالحی امیری، سخنان مهمی مطرح شد که با هم بخشی از آن را مرور می‌کنیم:
یکی از مخالفان امیری، الیاس نادران بود که حقایق تکان‌دهنده‌ای از عملکرد سوء وی بیان کرد. نادران در بخشی از نطق خود دلایل مخالفتش را این‌گونه برشمرد: به مواردی چند از دلایل فقدان صلاحیت آقای صالحی برای وزارت ورزش و جوانان اشاره می‌کنم.
۱ . پرونده بیمه ایران. این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده سازمان‌یافته دارد تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده رسیدگی و برای بخشی از آنها برای بیش از ۵۰ متهم احکام جزایی و کیفری صادر شده است. هنوز به اتهامات همه افراد رسیدگی نشده است و اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون، مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند بخشی از دین قوه قضائیه به نظام، مردم و شهدا ادا خواهد شد.
این پرونده یک متهم اساسی دارد به نام «د.  س» که شاه‌کلید بسیاری از مفاسد این پرونده است. اقاریر و اعترافات این فرد به پرداخت رشوه و تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امورش در نهادهای بانکی، نظارتی و قضایی حکایت از وسعت شبکه‌ای دارد که به او خدمات می‌دادند.
او مدعی است در چند نوبت مجموعاً ۳۰۰ میلیون تومان به شخص آقای صالحی پرداخت کرده است. در سال ۸۹ هم حکم جلب آقای صالحی صادر شده ولی تا به حال اجرایی نشده است. بنابه اظهار یکی از مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه به جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس هنوز به اتهامات همه افراد این پرونده رسیدگی نشده و در مرحله بازپرسی است. آن مقام در مورد شخص آقای صالحی به جناب آقای دکتر لاریجانی مسائلی را گفتند که اگر صلاح دانستند واگویی کنند.
و اما در مورد مسئله خوزستان؛ در زمان مدیریت ایشان در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاده است:       
۱. به دلیل انفجار در لوله‌های گاز مدیر وقت وزارتخانه از ایشان (به عنوان مدیر کل وقت اطلاعات خوزستان) می‌خواهد که متهمین را پیدا کند. این امر ممکن نمی‌شود. عده‌ای از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند ولی با گرایش چپ را به اتهام انفجار لوله‌ها زندانی می‌کنند و آن قدر مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که یکی از آنها اقدام به خودکشی می‌کند. شکایت می‌کنند، شکایت به دفتر رهبری می‌رسد. رهبر معظم انقلاب این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می‌دهد و دفتر بازرسی مأموری را برای رسیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می‌کند. آن فرد که تعدادی از نمایندگان مجلس علنی شهادت داده‌اند گفته ‌است که ما به یقین دریافته‌ایم که این اتفاق به دستور ایشان صورت گرفته است. گردش کار کردیم و تدبیر صورت گرفته آن چیزی است که خدمتتان قرائت می‌شود و عزیزان رؤسای مجلس هم در جریان هستند.

الف ـ توبیخ  مدیرکل اطلاعات استان خوزستان.

ب ـ از متهمین به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود.

ج ـ‌ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان را به جلب رضایت متهمین برائت‌یافته از اتهام منتسبه ملزم نماید.

۲.  در مورد قاچاق کالا در آن منطقه، فرمانده وقت سپاه خوزستان شهادت داد و برادر عزیزمان جناب آقای دکتر رهبر هم که دیروز در جلسه با ایشان بودیم قرار شد از مسئول وقت وزارتخانه در این رابطه استشهاد بگیرند. ایشان تماس گرفتند و آن فرد گواهی داد که این قاچاق توسط ایشان و دوستانشان در نفتکش‌ها صورت گرفته و این گزارش به مراجع ذی‌ربط هم گزارش شده است. مدیرکل وقت اطلاعات بعد از اعزام ایشان از خوزستان به تهران همه این موارد را گواهی کرده‌اند. دوستانی که تماس گرفتند در جریان هستند.
۳ .  نقش ایشان در فتنه ۸۸؛ در یکی از جلسات از ایشان پرسیدم چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل اینکه یکی از عناصر فعال فتنه ۸۸ بودید ممنوع‌التصویر شدید؟ ابتدا از اینکه این نامه را صادر کرده‌اند اظهار بی‌اطلاعی کرد و بعد در دفاع از خود مسائلی را گفت که تأمل‌برانگیز است. اما لازم است بدانیم که آقای صالحی در هر دوره‌ای به فراخور اقتدار و قدرتی که در آن بوده است چرخش کرده است. از جناب آقای ری‌شهری تا مدیریت راست بر وزارت و تا ۷۶ به بعد که اصلاح‌طلب می‌شود و تا ۸۸ که در ستاد جناب موسوی همراه همکاران وزارت اطلاعاتش حضور پیدا می‌کند و تا بعد از آن که خود را نماینده مجموعه ولایت و حکومت می‌داند و می‌گوید من از طرف نظام مأموریت داشته‌ام و این گزارش‌ها را به آنجا می‌فرستاده‌ام.
یک بار ایشان به من گفت شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیر تا بگوید من چه همکاری‌هایی با نظام داشته‌ام. گفتم به شرط اینکه شما نوار جلساتی که اخبار دفتر را هم می‌بردی به ما بدهی تا با هم گوش کنیم. خلاصه آنکه دوستان متعدد با این عزیز تماس گرفته‌اند و ایشان فرمودند نفیاً و اثباتاً‌ نسبت به آقای صالحی هیچ نظری نداریم.
یک نامه‌ای است که باز در جریان فتنه نوشته شده است. معاون وقت وزارت در سال ۸۸ توصیه می‌کند که شما حمایت نکنید، نایستید و در جریان فتنه باقی نمانید. دوستان برای دفاع از خودشان نامه‌ای نه ‌صفحه‌ای را تنظیم می‌کنند. نامه‌ای که روی امضاکنندگان و تدوین‌کنندگان نامه جام زهر در مجلس ششم را سفید کرده است. من ابا و شرم دارم فرازهای آن را بخوانم، عذرخواهی می‌کنم. ایشان در پاسخ به اینکه چرا این نامه را امضا کرده؟ بارها به انحای مختلف جواب‌های متعدد دادند، از اینکه امضا نکردم، از اینکه شب امضا کردم، از اینکه صبح دیدم و پس گرفتم، از اینکه یک نامه‌ دیگری را من امضا کردم و ارتباطی با این نامه نداشته‌ام.
در مورد مدارج علمی ایشان هم جناب آقای دکتر توکلی خدمتتان فرستادند که چه خدماتی کرده‌اند.

فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی

دانش‌آشتیانی در ابتدای دولت یازدهم به‌عنوان وزیر علوم معرفی شد. او البته اکنون به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده در حالی که فاقد هرگونه سابقه‌ای در این وزارتخانه است و کمترین آشنایی و ارتباطی با بدنه این دستگاه مهم و معضلات و مشکلات متعدد آن ندارد!
آشتیانی مسئولیت‌های مختلفی در وزارت علوم داشته است از جمله وی در مقاطعی معاون عمرانی و معاون پشتیبانی وزارت علوم بوده است و اکنون نیز استاد رشته زلزله‌شناسی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است! اینکه بین سمت معاونت عمرانی یا بین رشته زلزله‌شناسی چه سنخیتی با تصدی وزارت آموزش و پرورش است را باید جناب روحانی توضیح بدهد اما هرچه هست، معلوم است که در همه تشکیلات عریض و طویل آموزش و پرورش، یک فرد کارآمد و توانا برای اداره این سمت وجود ندارد و باید از دوستان و رفقا و هم‌حزبی‌ها استفاده شود!

روز رای اعتماد در سال ۹۲

مخالف اول آشتیانی، دکتر جعفری بود. وی با مخاطب قرار دادن آشتیانی گفت: « اطلاعاتی که ما داریم یکی از فرزندان جناب‌عالی در اسپانیاست، یکی در مالزی است و یکی در کانادا. آقای رئیس‌جمهور بزرگوار! خیلی از این دوستانی که معرفی می‌کنید ظاهراً خانواده‌ها دوست ندارند در این مملکت زندگی کنند البته ایشان پاسخ بدهند چرا این اتفاق می‌افتد؟
اساتید و دانشجویان عزیز را نباید در مقابل مجلس قرار داد. دیدم با رؤسای دانشگاه‌ها در حمایت از وزیر پیشنهادی مصاحبه شده است که این نکته القا شود که گویا اساتید چیزی می‌خواهند و مجلسیان متفاوت‌اند. برادر رئیس‌جمهور عزیز! شما رفتید در دانشگاه به نماینده تشکل‌ها چون گفتید وقت ندارم اجازه صحبت ندادید با چه جرئتی امضای ۸۰۰ استاد را برای این کار می‌گیرند؟ آنجا برای صحبت و شنیدن وقت نیست اما برای گرفتن امضا وقت هست؟ به نظر می‌رسد که فضا باید متفاوت شود. »
پس از او، دکتر زاکانی نماینده وقت مردم تهران دلایل خود در مخالفت با آشتیانی را برشمرد که شاه بیت آن، نقش‌آفرینی او در فتنه ۸۸ بود. زاکانی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «سپردن مدیریت آموزش عالی کشور و مدیریت دانشگاه‌ها به فعالان فتنه سال ۸۸ و عناصر افراطی دقیقاً برخلاف مصالح کشور است. مجلس با انقلاب، شهیدان و امام عزیز پیوند ناگسستنی دارد.  جناب آقای روحانی از تابستان ۹۲ تا پاییز۹۳،   ۵ نفر را برای وزارتخانه معرفی کردند که همه آنها جزء افراد افراطی و در حقیقت به یک نوعی با این جریانات پیوستگی داشتند. ما تعجب می‌کنیم. آیا اصرار جناب آقای رئیس‌جمهور بر سپردن دانشگاه‌ها به دست یک جریان خاص برای شما تعجب‌آور نیست؟ ‌ آیا تقاضای مجلس تقاضای نامعقول و نادرستی است؟ آیا حل مشکل پیش‌آمده درخصوص وزارت علوم کار دشواری است؟ نمایندگان وقتی جوابی برای این سؤالات پیدا نمی‌کنند، یک احساس و یک برداشت واقعی دارند و آن اینکه دست‌هایی پشت پرده است... ت. امروز جناب آقای دانش‌آشتیانی معرفی شده که به اعتقاد بنده با استناداتی که بیان می‌کنم از عوامل گرداننده فتنه است. این آن راستگویی دولت است. بیان داشتند که اگر ۱۰ نفر را هم رد کنید هر بار ما در همین مسیر به شما معرفی می‌کنیم. هر بار تأکید بیشتری داریم این همان چیزی است که مورد اعتراض ماست... ت. آقای آشتیانی در کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی در دوره جناب آقای معین بیان داشتند که «ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به داخل دانشگاه‌ها بیاید». سال ۶۸ مقام معظم رهبری فرمودند که: «من با بسیج دانشجویی موافق هستم و او را لازم و ضروری می‌دانم»، سال ۶۹ افتخار آقای دانش‌آشتیانی این است که علی‌رغم تأکید بسیاری از کسانی که اصرار می‌کردند امام پیامش روشن است و حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها لازم است، ایشان می‌گوید ما ایستادیم و استدلال کردیم که بسیج به خارج از دانشگاه برود و این استدلال ما مورد پذیرش واقع شد. بیان می‌دارند که در همین کتاب بعد از جلسه همان دوستان به ما گفتند یعنی همان‌هایی که می‌گفتند بسیج به داخل دانشگاه برود براساس پیام امام و منویات مقام معظم رهبری در سال ۶۸ ایشان بیانشان این بود که همان‌ها به من گفتند تو به دانشگاه خیانت کردی. این بیان صریح خود ایشان هست.
جناب آقای دانش‌آشتیانی از مؤسسین حزب مشارکت است. ایشان بیانیه‌های مختلفی را امضا کرده. هم مؤسس حزب مشارکت است و هم عضو شورای مرکزی حزب مشارکت است. در واقع اسنادش موجود است. در مجلس ششم تحصن شد. من تعجب می‌کنم از جناب آقای مطهری ایشان می‌خواهد مجلس نهم را با مجلس ششم مقایسه کند. مجلس ششم تحصن شد برای چه؟ برای جلوگیری از امر انتخاباتی که یک امر قانونی بود. جناب آقای دانش‌آشتیانی ۱۱۹ نفر از اساتید بیانیه رسمی دادند و در ۱۱/۷ سال ۸۲ به نفع تحصن‌کنندگان روزه سیاسی گرفتند. اسنادش موجود است... ت. جناب آقای دانش‌آشتیانی در حزب مشارکتی بودند که در بیانیه حزب مشارکت هست، تحصن و استعفای تاریخی نمایندگان نقطه عطفی در روند پیشرفت دموکراسی در ایران است. جبهه مشارکت در انتخابات اول اسفندماه شرکت نمی‌کند این جبهه با روند فعلی شرکت در انتخابات مجلس هفتم را نه ممکن می‌داند و نه مفید. ایشان عضو همین جبهه است، مؤسس همین جبهه است، مؤسس همین جبهه منحله است. لذا ایشان بیانیه‌های مختلفی دارند. به آن روز هم بسنده نکردند. این نیش قلم و بیانشان را تا امروز هم ادامه دادند. در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت شما به بیانیه‌ای می‌رسید که ۱۲۸ نفر از اساتید، دو روز قبل از استیضاح آقای فرجی‌دانا آنجا بر علیه همین مجلس بیان داشتند همان‌جا ذکر می‌کنند: «اکنون با جسارت (یعنی همین مجلس)، به میدان آمده و با کارشکنی و غوغاسالاری مقابل متولی حرکت علمی کشور ایستاده و سهم‌خواهی می‌کند».
 آقای رئیس‌جمهور! ما از چه کسی سهم‌خواهی کردیم؟ به مردم بگویید. به مردم اسامی کسانی که از شما سهم‌خواهی کردند به مردم آشکارا بیان کنید. این بیانی است که امضای جناب آقای دانش‌آشتیانی پای او هست. ممکن است ایشان بگوید من نمی‌دانستم این امضاها را کردم. البته امضاها خیلی متعدد است، ما یک جا از ایشان خواستیم شما لااقل در گذشته تکذیب می‌کردید. کجا تکذیب کردید؟ امروز که نیاز به رأی هست، از چند روز پیش تا امروز همه وزرا بسیج شدند، همه وزارتخانه‌ها بسیج شدند برای مجلس دارند وعده می‌دهند.  آقای آشتیانی یک حضور فعالی در فتنه داشتند، من خواهش می‌کنم آن فیلم را بگویید پخش کنند، خوب توجه کنید.

(در این هنگام از سخنرانی مقام معظم رهبری در صحن علنی فیلمی به نمایش درآمد که مضمون بیانات معظم‌له چنین است)
«کسانی بودند که در مقابل حرکت علمی و پیشرفت علمی مانع‌تراشی می‌کردند، اینها نباید تکرار بشود، دانشگاه را مرکز جولان سیاسی و تلاش‌ها و فعالیت‌های جناح‌های سیاسی قرار ندهید. »
پس از پخش سخنان رهبر معظم انقلاب و فیلم حضور آشتیانی در جمع فتنه‌گران در دانشگاه تهران، زاکانی ادامه داد: خوب توجه کنید. ما به آقای میلی‌منفرد به واسطه حضور در تحصن رأی ندادیم. آقای دانش‌آشتیانی مربوط به دانشگاه امیرکبیر نیست. از دانشگاه دیگر آمده به امیرکبیر. دقت کنید! ببینید ایشان تکذیب می‌کنند که در فتنه بوده. در امیرکبیر این فیلم دو دقیقه بیشتر نیست. نشان می‌دهد ایشان نه تنها در این تحصن شرکت کرده، بلکه گرداننده این تحصن است، از گردانندگان این تحصن است. آنجایی که رفته با دو نفر دارد صحبت می‌کند. یک نفر از آنها دستگیرشده زمان فتنه است...
توضیح می‌دهم. نکته دوم اینکه نفر بعدی آقای صالحی بغل ایشان نشسته، رئیس ‌دانشگاه علم و صنعت بود. ایشان خدمت شما عرض کنم بعد از صحبت آقای دانش‌آشتیانی بلند شد، بیانش در این تحصن چه بود؟ بیانش این بود نه ‌تنها ما اینجا نشسته‌ایم اعتراض داریم باید تلاش کنیم همه اساتید کشور را بسیج کنیم و معترض قرار بگیریم.
جناب آقای دانش‌آشتیانی! شما حضورتان را تکذیب می‌کنید؟ آنجا جایی نیست از چندی قبل رسانه‌های مختلف خارجی و ضدانقلاب گفتند کسانی که می‌خواهند بیایند فیلم نشان بدهند در واقع اینها کسانی هستند که در حقیقت فیلم را به یک نوعی مونتاژ کرده‌اند، حضور آقای دانش‌آشتیانی در بین شعاردهندگان که فیلمش در زمان آقای میلی‌منفرد منتشر شد و همراهی با او هیچ کتمان بحث فتنه را برملا می‌کند و نخواهد شد. چه کسانی در کنار ایشان بودند؟ آقای صدیقی که معاون دانشجویی امروز است، آقای غلامی که امروز مدیرکل بورس است. برای چه بورس مطرح شد؟ ما صحبتی از بورس نداشتیم. برای اینکه در حقیقت ما را منفعل کنند. برادران عزیزم، خواهران گرامی! همه آنچه که جناب آقای مطهری برای اعتراضاتشان در مجلس قبل و یا در همین مجلس بیان می‌داشتند برای دولت قبل، همه آنها گوشه‌ای از اتفاقاتی است که در فتنه افتاد. من تعجب می‌کنم چرا ایشان چشمش را بر واقعیت‌ها می‌بندند. مسئله کاملاً شفاف است. قانون‌شکنی، تهمت‌ زدن به نظام، همراهی کردن با بیگانگان این قابل پذیرش نیست. امروز کشور نیاز به آرامش دارد... ایشان ۲۰ سال مدیرعامل مدارس مفید بودند، تهران ۳۰۰۰ مدرسه دارد. تنها مدرسه‌ای که مدیرش در زمان فتنه دستگیر شد، مدیر مدرسه مفید بود، تنها مدرسه. نکته دوم اینکه تنها مدرسه‌ای که در روز قدس از مدرسه راه‌پیمایی راه انداخت برای اینکه «نه غزه، نه لبنان» بگویند مدرسه مفید به مسئولیت و مدیریت ایشان بود. »
اینها بخش‌هایی از سخنان نمایندگان مجلس درباره صالحی امیری و دانش‌آشتیانی بود. آیا این افراد تغییر ماهیت داده‌اند یا دولت بر همان راه غلط و فرصت‌سوز گذشته تاکید دارد!؟ آیا نمایندگان مردم، فرصت خدمتگزاری را با انتصاب این چنین افرادی از بین خواهند برد؟

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.